Körkort 8 januari 2008

Så där ja, nu kan jag berätta mer om gårdagen! Fick äntligen mitt efterlängtade körkort som ni nog listade ut på mitt förra inlägg. Gud, så nervös jag var! Eller egentligen var det inte så farligt förrän typ sista timmen, för före dess försökte jag att inte tänka på det... :P Kvällen före när jag var ute med min mamma tog jag en korsning som en rondell, skulle rakt fram men blinkade höger när jag kom fram och stannade för en som höll på att gå över för röd gubbe och stod där snällt mitt i korsningen och väntade.... Haha då blev jag faktiskt lite rädd för mig själv och undrade hur sjutton det här skulle gå.
Jag hade en vanlig körlektion före uppkörningen också och det hjälpte mycket, det gick inte så bra med själva körningen men jag fick bort mycket stress och så.

13.45 befann jag mig på Vägverket och som kontroll fick jag kontrollera alla ljus. Tack och lov missade jag inga. :P Sedan fick jag köra mot Bäckäng, göra en backparkering mellan två bilar, köra mot Varberg och sedan vända på valfritt sätt och köra tillbaka till Vägverket och sedan var det klart! Det gick skitbra verkligen, vet inte om jag har kört så bra innan så det var verkligen passande att jag gjorde det just då ^^ Fick till och med en stjärna i kanten, mohaha (ja, jag är tvungen att skryta med den ;) ).

Sedan väntade min mamma på mig, nervös som bara den förstås innan hon fick veta hur det gick, och sedan fick jag köra hem och sedan körde jag ensam för första gången när jag skulle hämta min lillasyster vid hennes skola. Det var rätt konstigt att köra själv, lite jobbigt nästan i början! Ingen som sa åt en hur man skulle göra osv. :P
Sedan hämtade jag upp min storasyster på hennes jobb, och efter det åkte jag och min lillasyster till Göteborg för att överraska två av mina syskon, det var grymt kul att åka dit själva :D

Nu blev det väldigt detaljerat här men den här dagen vill jag minnas! 


 


Kommentarer
Postat av: Emelie Pettersson

Svar: Japp det vet jag! :) Ca en gång i månaden, men det beror helt på vilken hudtyp du har. Har du torr hud ska du vara mer försiktig att göra dessa behandlingar. Behandlingen motverkar det onödiga fettet i ansiktet. Ställ gärna mer frågor, och berätta sen hur det gick på din ansiktsbehandling! =) Kram Emelie

2008-01-09 @ 21:23:06
URL: http://www.emeliiepettersson.blogg.se
Postat av: Emelie Pettersson

Grattis till körkortet också =D

2008-01-09 @ 21:27:49
URL: http://www.emeliiepettersson.blogg.se
Postat av: Paulina

sjukt roligt för dig och jag gillar alla detalejer vettu!

2008-01-10 @ 17:25:52
URL: http://paolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0