Att befinna sig i innerfilen

Jag har många olika tankar i mitt huvud för tillfället... Till exempel undrar jag vad mitt liv går ut på. Det känns som att jag slösar bort alla år med att hela tiden gå och vänta på att mitt liv ska börja. Jag lever sannerligen inte efter uttrycket Carpe Diem. Snarare gömmer jag mig hela tiden bakom alla andra och låter livet rulla på utan att ta några chanser. Om jag ska vara lite psykologisk tror jag att det beror på att jag är en av de yngsta i en stor familj, och jag har hela mitt liv förlitat mig på att alla andra ska ta hand om saker och ting och prata med folk och så vidare. Jag har helt enkelt dragit mig tillbaka för att det har varit enklast och bekvämast. Så håller jag fortfarande på i nästan alla situationer. Men vad vinner jag på det? Absolut ingenting.
Ibland funderar jag på vad jag kan svara om jag får den där frågan:
- Så vad har du gjort i ditt liv hittills?
Mitt svar:
- ...
Men det blir ju så, eftersom jag aldrig vågar något och släpper barriären för en stund så kommer jag heller inte att kunna berätta något spännande. Jag är bara för mesig för att göra verklighet av det.
Rörigt, kanske. :P

Jag tar aldrig mycket plats offentligt utan viker alltid undan, det är liksom helt naturligt för mig. Jag nedvärderar mig själv hela tiden och tänker att jag är för ointressant för att ta plats, och jag finner mig i det... Som sagt, det är helt naturligt och det är rätt läskigt ändå att jag tänker så.

Det är rätt kul ändå när jag är ute och övningskör på motorvägen till exempel, för då märks det rätt tydligt. Jag känner mig lite stressad när jag ska köra om och jag har en bil bakom mig, och jag skyndar mig lite extra för att kunna åka in på högerfilen igen så han ska kunna köra förbi mig. Min mamma har dock sagt något som verkligen har etsat sig in i min hjärna på något sätt. Hon säger att jag har lika stor rätt som alla andra att vara i ytterfilen... Och det stämmer ju överallt, inte bara med bilkörningen. :) Jag får helt enkelt sluta gå omkring och vänta på att livet ska börja, jag får kicka igång det själv. ^^

Hehe, det här är verkligen bara sådant som man kan skriva på natten.

Kommentarer
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

2007-11-04 @ 17:54:19
URL: http://www.FashionWay.se
Postat av: Jasmine S.

Wow! En människa som funderar och tänker lika mycket som jag! Hej!! :D:D

2007-11-10 @ 16:45:19
URL: http://highonfashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0