Fy för insekter

→ Tjoho.

Jag får väl helt enkelt ignorera att det har gått så många dagar sen sist, för det orkar jag inte med att skriva något om. ;)

I helgen har jag väl praktiskt taget inte varit hemma något alls, annat för att sova, känns det som. I lördags var jag nere i Skåne (Åstorp) på cykeltävling. Brände mig förstås. :( Åkte vid 10 och kom inte hem förrän vid halv nio, helt slut förstås. Vaknade upp imorse runt 9, åt frukost ute på balkongen (!) och sedan bar det av till Göteborg och IKEA! Det enda jag hittade var en flugsmällare som jag ska bära med mig dygnet runt. Tänk vad underbar sommaren vore utan hästflugor, getingar, humlor, bin, nattfjärilar, spindlar, spyflugor och alla andra äckliga små kryp! :O Men eftersom jag får panik varenda gång jag ser något sådant antar jag att det är pappa som får ta bort allt som vanligt, stackarn. När jag flyttar hemifrån ska jag skaffa katt som håller allt sådant undan, för William kan man minsann inte lita på. Han kan ju bara ta sånt som kryper på golvet (om ens det).

I alla fall, hade ju bestämt med Liza att vi skulle ut och springa idag, men precis som alla andra dagar blev det inget av med det! Den här gången var det jag som avbokade... så det fick bli en promenad senare på dagen när jag var hemma igen. Det slutade med skoskav så att blodet sprutade! (För Lizas del). Jag har aldrig sett så mycket blod efter skoskav, chocken gjorde att jag inte kunde sluta skratta... ;) Sen köpte vi glass på en mack. Dit går jag aldrig igen vill jag bara säga, guuuuud vad äckliga dom var där inne! :P

Nåja, nu sitter jag här. Borde egentligen läsa på provet till idrotten eller italienskan, eller skriva mitt naturarbete som jag ska hålla tal om på fredag på 10 min som jag inte ens har börjat på, eller läsa på svenskaläxan tills imorn, eller...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0