Vår

→ Idag har jag officiellt inlett min kjolsäsong! Det var så himla fint väder idag, så jeanskjolen åkte på.

Dagen började med spinning, sedan bar det av hemåt där det vankades våfflor. Mums! Efter det tog jag en sväng ner till Knalleland för att checka Carlings-butiken som öppnade idag. Köpte 2 tröjor, en svart och vit-rutig kortärmad skjorta och en långärmad "myströja".

Jag är lite ledsen idag för jag kan inte hitta mitt lipblumber! Det har nog varit borta ett bra tag, för senaste gången jag såg det var då Liza och Mikkaela testade det. Jag var så säker på att jag la ner det i väskan igen, men tydligen inte... Jag hade ju knappt använt det! :(

Annars går kampen mot mamma om att få åka utomlands i sommar vidare. Jag har inte skrivit något om det tidigare, men det går inget vidare... "Jag är så rädd för att det ska hända dig något!" Är det som hon oftast säger. Men idag när jag frågade om hon hade tänkt något på det på sistonde sa hon att det hade hon. Så tystnade hon, och jag påpekade hur mycket jag skulle missa om jag inte fick åka med... "Jo", sa hon. "När ska de andra åka"? I sommar, svarade jag, och så blev det tyst igen. Så hände något som fick våra tankar på annat håll, men tro mig, det där var ett framsteg! Inte ett enda negativt ord! Det ni... :P

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0