Tankar en fredagskväll

Äntligen fredag kväll! Jag är dödstrött dock... Här kommer en kort sammanfattning av dagen (och det finns inte alltför mycket vettigt att säga om den):

07:10 ringer mitt mobilalarm (som jag hatar btw, men det kanske är för att den är till för att väcka mig?) och jag masar mig upp och äter frukost. Usch, hatar att äta frukost men det måste man! Städdag idag så jag städade "mitt" badrum innan jag stack iväg till skolan i nya vårskor, var ju så fint väder imorse.

09:25 på samhällslektionen. Det var meningen att alla skulle ha kommit på ett ämne att skriva en "minirapport" på fem sidor om, men det var inte många som hade kommit på något. Inte jag heller... Får därför lite panik när Andreas säger att frågeställningen ska vara klar, men som tur är kommer plötsligt på att jag kan skriva om skövlingen av regnskog. Jag gillar att skriva om miljön!

10:35 börjar den fruktade geografilektionen, då det va rmeningen att vi skulle redovisa vårt grupparbete om ett landskap. Jag var med Mikkaela, Tobias & Adam och vi hade glaciären. Lektionen börjar med att vi får samstämma oss i 10 minuter, och det behövdes verkligen då Tobbe och Adam skrivit samma sak. Sen får vi börja och redovisningen tar typ 2-3 minuter. Alla andras tar en kvart... Men vadå, det är ju bara segt att sitta och lyssna på så sega lektioner, eller? ^^

11.45 fisksoppa på menyn. Blää.

13.45 är det natur på schemat. Ingen kommentar...

14.30 åker jag, Liza och Camilla till stan. Fötterna värker som sjutton när jag kommer hem!

16.59 hittar jag inte mitt historiahäfte som man ska läsa och skriva om tills på måndag. Panik! Frågar mamma när hon tror skolan stänger. Hon tippar på runt 4 på fredagar. Fan! Åker dit och ja, det är stängt. Nu sitter jag och funderar på hur jag ska göra - låna hem någon annans häfte och kopiera (häftet är tjockt) eller gå halva dagen på måndag, hämta häftet, gå hem igen och skriva klart det. Suck.

Okej, det där blev lite mer än vad jag hade tänkt skriva men vad fasen, är det tråkigt att läsa kan ni alltid scrolla förbi!! ;)



Jag läste nyss om en 16-årig kille i England som var ute och rastade sin hund med sin flickvän, då de stötte på ett gäng som började misshandla killen med hammare, knivar, slagträn och hundar. Alla var yngre än honom, den yngsta var 13 år. Några tjejer hade stått bredvid och hejat på och ropat "döda honom". Vad är det som händer? Det är ju för fasen helt sjukt! Det var som när jag såg på CSI och ett gäng misshandlade ensamma turister till döds "bara för att det var kul". Jag tyckte att det var så absurt att jag hade svårt att tro på det, men uppenbarligen är det sådant som kan hända i verkligheten... Jag ryser bara jag tänker på det. Fy vad hemskt. Det känns som att vem som helst kan råka ut för något sånt nu för tiden...

Kommentarer
Postat av: Mikkaela

Fan vilket redovisning,
den kommer sannerligen bli ett minne
för livet ;).
Tat lugnt i kväll :)

2007-03-17 @ 10:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0