Jag har en dröm!

→ Jag har en dröm om vad jag ska bli i framtiden. Drömmen har hittills växlat mellan allt från att bli författare, inredningsarkitekt, modejournalist och lastbilschaufför.

När jag började Samhäll/samhäll på gymnasiet var det för att jag inte var säker på vad jag skulle bli i framtiden. Även om jag hade tankarna runt journalistiken kändes det ändå inte som att det var vad jag verkligen ville, förstår ni? Så en dag, när jag skulle besluta om att skulle välja matte C eller inte (åh, jag ville verkligen inte!) kom jag på det. Inköpare. För klädaffärer då, alltså! Jag skulle få hålla på med mode, som jag älskar. Och plötsligt kändes det så rätt! Än sen om jag skulle behöva läsa matte ett år till, eller att jag skulle behöva läsa ekonomilinjen som inte ens var tänkbart före den dagen. Det är vad jag vill bli! Och då finns även motivationen där.

Jag var på Knalleland och shoppade häromdagen. Jösses vad tråkiga kläderna var! När jag är färdigutbildad kommer affärerna gå i plus, det vill jag lova! ;D






     

Kommentarer
Postat av: Mikkaela

wiee, underbart att du skaffat en modeblogg.
Det kommer bli askalas :)

2007-03-11 @ 20:06:02
URL: http://problemprinsessan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0